Friday, May 22, 2009

KEAJAIBAN & MISTERI DI GAZA!!!

artikel ini saya dapat dari sebuah laman web..bersama hayatinya...
Al-Kisah yang telah diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahma, Pengerusi Ekskutif Aman Palestin dan juga merangkap Presiden Ikatan Muslimin Malaysia yang telah pergi ke Gaza pada 20-31 Januari yang lalu.Berikut adalah beberapa kisah benar dan pengalaman beliau di Gaza:

Peristiwa 1
Seorang Ketua Mujahid Gaza berkata pada Ustaz Zaik bahawa, ketika satu pertempuran, komander mujahidin menyuruh pejuang tidak menembak kereta kebal Yahudi yang memasuki kawasan mereka. Dengan berbekalkan baki 6 RPG, tiba-tiba senjata ini menembak ke arah kereta kebal tersebut dan memusnahkan ia. Komander itu menjerit agar tidak menembak dan para pejuang berkata mereka tidak melakukannya. Mereka berkata tiba-tiba senjata mereka berfungsi dan menembak sasaran. Setelah habis adegan aneh itu, para pejuang mendapati baki 6 RPG itu masih tidak digunakan! Dan siapakah yang menembak tentera laknatullah itu??? Allahu Akhbar!

Peristiwa 2
Temuramah bersama tentera Yahudi laknatullah oleh TV Israel yang cedera mengatakan bahawa mereka melihat pejuang Gaza kesemuanya berpakaian putih sedangakan uniform pejuang Hamas bewarna hijau! Siapakah yang berbaju putih itu???

Peristiwa 3
Tentera Yahudi yang buta setelah serangan berkata mereka tiba-tiba dibaling pasir ke mata mereka dan tidak tahu siapakah yang melakukannya.

Peristiwa 4
Peluru berpandu yang pertama di lancarkan oleh Israel ke Gaza mengenai sasarannya iaitu anggota tentera mereka sendiri! Ia berpatah balik! Allahu Akhbar!

Peristiwa 5
Pada permulaan perang, roket-roket Hamas yang hendak dilancarkan, tiba-tiba salah satu roket itu meluncur laju ke udara tanpa ada sesiapa yang mengaktifkan ia. Dan roket itu mengenai sasaran di Israel!

Peristiwa 6
Yang paling menakjubkan, seorang ulama Syria telah bermimpi bertemu dengan Rasulullah SAW dan kelihatan baginda sedang mengeluarkan pedang dari sarungnya. Ulama itu berkata, "Wahai Rasulullah, ke mana kamu mahu pergi?", lalu baginda menjawab, "Aku mahu berperang di Gaza!!!". MasyaAllah, Rasulullah sendiri mahu berperang di Gaza, di manakah kita? Itulah serba sedikit dari kisah takjub yang sempat diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik setelah berada lebih seminggu di Gaza atas misi kemanusiaan.Ia kisah benar yang perlu umat Islam ketahui.Allahu Akbar!!!

Perang 22 hari di Gaza akhirnya dimenangi oleh Islam mengalahkan tentera Israel yang lebih ramai, peralatan yang canggih serta bantuan serangan dari udara dan laut. Kini usaha dan tenaga ditumpu kearah membina semula infrastruktur Gaza yang musnah. Dalam masa yang sama penduduk Gaza bercerita tentang karamah (keramat) yang berlaku sepanjang Jihad tersebut. Ini membangkit lagi keimanan dan semangat mereka untuk terus berjuang membebaskan bumi Palestin dari penjajahan Yahudi dan Kuasa-kuasa Besar Dunia.Dari ceramah dalam program "Malam Selamatkan Palestin" di Masjid Sikamat, Seremban anjuran ISMA NS yang disampaikan oleh wakil Palestin, Naji As-Sarhiy dan badan-badan kebajikan yang pulang dari Gaza baru-baru ini, berikut adalah sebahagian kecil dari kisah-kisah Karamah tersebut yang sampai kepada saya :

1. Mujahideen, walaupun tangkas di medan darat, namun terdedah kepada bahaya serangan dari udara yang dikuasai 100% oleh tentera Israel. Satu ketika datang sekumpulan burung berhampiran dengan mereka. Tiba-tiba burung-burung tersebut terbang secara mengejut seolah-olah ada sesuatu akan berlaku di situ. Melihat keputusan burung-burung tersebut, para Mujahideen juga segera meninggalkan tempat tersebut. Hanya beberapa ketika selepas itu tepat di tempat tersebut dibedil oleh tentera Yahudi.

2. Ketika para Mujahideen bertekad untuk menyerang kawasan tentera Israel, datang kabus meliputi kawasan tersebut, lalu mereka dapat mara sehingga ke tengah-tengah tentera Yahudi sedang musuh tidak dapat melihat mereka. Para mujahideen dapat menembak kesemua musuh dengan mudah.

3. Seorang doktor menceritakan ketika dia membedah seorang mujahid yang dibom oleh Yahudi hingga habis tubuh badannya dimasukki serpihan besi (sharpnel). Mujahid tersebut masih hidup kerana jantungnya tidak ditembusi serpihan besi tersebut kerana serpihan dibahagian dadanya melekat pada kitab Al-Quran yang beliau letakkan di dalam poket bajunya.

4. Enam roket dilancarkan dan berjaya membunuh musuh sedangkan ketua belum lagi mengeluarkan arahan agar roket dilancarkan. Apabila ditegur oleh ketua, para mujahideen menafikan mereka melancarkan apa-apa roket. Apabila diperiksa, memang keenam-enam roket tersebut masih ada di tempat pelancarnya.

5. Apabila seorang tentera Yahudi disoal oleh wartawan talivisyen kenapa matanya menjadi buta. Dia menjawab datang seorang memakai pakaian putih dan melemparkan pasir ke matanya.

6. Beberapa orang tentera Yahudi mengatakan bahawa tentera HAMAS yang mereka lihat memakai pakaian putih, sedangkan para Mujahideen memakai pakaian ala tentera seperti biasa.

7. Seorang wanita mengandung disahkan doktor disetiap pemeriksaan bahawa kandungannya adalah bayi perempuan. Sebaik suaminya syahid dalam Perang Gaza, pemeriksaan doktor mendapati kandungannya adalah seorang lelaki.

8. Dalam masa 22 hari peperangan, bayi-bayi lelaki yang dilahirkan lebih ramai dari kebiasaan iaitu lebih dari 3000 orang bayi lelaki. Bilangan yang terbunuh ialah seramai lebih 1300 orang (sahaja). Allah swt menggantikan dalam peperangan tersebut, mujahideen masa depan yang lebih ramai.Apabila jenazah Hasan Ismail Abu Syanab yang syahid pada hari pertama serangan Yahudi ke atas Gaza, hendak dikebumikan diliang lahad ayahnya, Asy-Syahid Ismail Abu Syanab, yang syahid 5 tahun lalu, mereka dapati jasad Ismail masih dalam keadaan seperti mula-mula dikebumikan 5 tahun lalu. Kain kafannya masih putih bersih. Sila ke laman Karamah Asy-Syahid Ir. Ismail Abu Syanab di Gaza. Beliau adalah salah seorang pengasas dan pemimpin HAMAS."Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda keterangan Kami di ufuk dan dalam diri-diri mereka sendiri sehingga jelas kepada mereka bahawa Dia adalah benar. Tidakkah cukup lagi bahawa Tuhanmu, sesungguhnya Dia menyaksi segala sesuatu. " (Fussilat:52).Diambil dari :Ustaz Halim http://www.inijalanku.wordpress.com/

Exam

Assalamualaikum...
heheh,Ain dh kat umah ni..smlm smpai umah dlm Maghrib gak...kol 7pm..smlm Cik Din (driver ayah) yg amek..alang2 anto ibu ke Melaka tok interview kan..erm,smlm Ain dpt lg 1 baby..name die,tak tau la nak kasi name ape..uda nak letak name Limah (sbb ade janggut),Ain nak letak name Tom sbb kaler die cm Tom dlm cartoon TOM & JERRY..tp baby Ain tompok2..cantik tau..kalo nak tgk pix die,ada dlm FS Ain..so,sape2 yg ade FS Ain,tgk tau..mate die besarrr..
Ain balik ni tok study..lg sminggu nak final...gerunnye~!!!!!!!!!!!!!!!doakan Ain tau..

Wednesday, May 13, 2009

DAKAPAN RINDU

Assalamualaikum...
huhu,td last paper tok F7...musti lepas ni Ain akn rindu pd Madam Tan Lay Leng (PM)..juz kelas F4 je masih ada..Sir AB nak wat smpai next week..tension gile~!!!
sbnrnya Ain nak cite psl novel yg Ain bace smlm..Dakapan Rindu (kalo tak slah)...cite die mengisahkn dilema yg sedang Ain alami..novel tu memberi Ain pengajaran yg sgt besar..ape yg Ain leh katekan,Ain kne kasi org lain peluang untuk knal diri Ain..tp ati & perasaan,bukan keje Ain..semuanya telah Allah tentukan..novel ni jugak yg wat Ain rase,better jodoh Ain lepas ni,biarla ayh jalankan kewajipannye terhadap ank pempuannye ni..insyaAllah Ain akn terima lelaki tu dgn ati yg terbuka..tak perlu lg menunggu org yg tak pasti..si dia pon sbnrnya dh beri kate putus tentang hubungan kami,tp Ain ni je yg degil...si dia tetap tak slh..so,insyaAllah lepas ni akn Ain lepaskan dirinya dr ati ni..Ain pon tak layak untuk dirinya..si dia seorg yg sgt2 baik...Ain??penuh dosa & noda..si dia layak utk terima zaujah yg terbaik untuk dirinya..walau ape pon terjadi,dia tetap org yg paling Ain kagum,syg & hormat..Ain akn tetap doakan yg terbaik buat dirinya...

Monday, May 11, 2009

stress tahap gaban!!!

Assalamualaikum...
erm,sbnrnya mggu lepas,Ain nak update blog,tp disbbkan ade teknikal prob,tak leh nak post.sabo je la..sbnrnye last week Ain nak letak pix my new babies (dpt byk baby dlm idop minggu lepas)..cumel wo0.tp di sbbkan skrg AIn kat lab faculty,mls la plak nak cucuk sna sni..so,bile balik nnt,Ain upload la ye..
mggu lepas merupakan minggu yg sgt2 mnyedih & men'stress'kan..ape taknya,wat dosa kat ibu,musti la resah je ati ni..tp Alhamdulillah,segalanya dh OK...lg 1 yg membuatkan AIn stress adalah bile tgk bdk2 balik...mentang2 dh abes exam,kami ni je penunggu setia kolej..benci sungguh!!!!wing Ain tinggal 3org je..tu pon tak knal..kos pe pon tak tau..bilik AIn,mmg tinggal Ain sorang je la..tp disebabkan keselamatan (tak mau la jd musibah cm bdk kolej lg satu time sem lepas),Ain stay bilik Wawa..bukannye takot antoo,tp takot 'org minyak'...so,kwn2 doakan la keselamatan Ain ye..
haha,smlm ayah call..die skrg kat China..nak tau wat pe??bukan bekerja...tp juz smate2 nak men golf..eiii,geram sungguh..tp tak pe,Ain gak la yg kirim byk barang kat ayh...nk itu la,nak ini la..walaupon ari tu majuk ngan ayh,ayh tetap jugak layan karenah anknye yg sorang agk2 sinting ni..hahaha=] smlm ayh pun cite yg kelmarin die menang TV LCD..ai,tambah lg 1 la tv kat umah ni..yg jd masalahnye,TV LCD ni 'manje' sgt..tak leh tgk lame2...nnt keboom...tu yg leceh..nnt,tv yg berat batu giling gak yg menjadi pujaan hati ku...eh,okla..takde cite lg la..next time Ain tulis lg ye!!!!k,tata..Assalamualaikum...