Saturday, January 23, 2010

Kemangkatan Sultan Johor

Al-Fatihah buat Almarhum Sultan Johor Darul Ta'zim, Almarhum Sultan Mahmud Iskandar Al-Haj ibni Almarhum Sultan Ismail Al-Khalidi atas kemangkatan baginda.

Sebagai rakyat Johor khususnya, saya tetap bersedih atas kemangkatan Almarhum walaupun kami tidak pernah bersua. Walaupun hanya melalui kawasan istana (pandang dari luar sahaja), perasaan kasih sebagai seorang rakyat kepada pemerintah tetap tersemat di dalam hati kecil ini.

Terima kasih saya & keluarga ingin ucapkan kepada Almarhum atas segala macam yang telah Tuanku berikan kepada kami sekeluarga khususnya, rakyat Johor amnya.

Atas kemangkatan ini, saya mendoakan agar Tuanku selamat dan dipermudahkan urusan menuju Pencipta. Akhir kata, rafak takziah dari saya sekeluarga buat kerabat2 Diraja Johor.

Tuesday, January 19, 2010

ingin pergi dgn tenang

Dah seminggu Ain masuk kelas balik.Alhamdulillah,semuanya berjalan dgn lancar.sem ni insyaAllah Ain akan ambil exam F8 dan P2.itu pun kalau semuanya berjalan lancar.harap2 begitu la.F8 dgn Puan Siti Maznah & Miss Hazlina.P2 dgn Prof.Madya Dr Huang Chin Choo.
Ain harap tahun ni akan jadi tahun yg baik utk Ain berbanding tahun lepas.insyaAllah bulan Mac ni Ain akn pergi bertemu dgn 'NYA' lagi,insyaAllah.harap semuanya dipermudahkan Allah.

Di sini juga,Ain ingin mengambil kesempatan utk memohon ampun & maaf pada semua kwn2 Ain.sekiranya sepanjang berkenalan kita,ada yg tersinggung hatinya disebabkan kata2,perilaku Ain,Ain dgn sepenuh hati ingin mohon kemaafan itu.pd siapa2 yg rasa dosa Ain ni terlalu besar utk dimaafkan,sila msg Ain.harap segalanya sempat diselesaikan sebelum Ain dijemput Ilahi.Ain bukan nabi,yg maksum.Ain hanya manusia biasa yg tak terlepas dr melakukan khilaf.harap kwn2 dpt menerima diri Ain ini seadanya.sekian~

Wednesday, January 6, 2010

salahkah aku memilih?

Salam 'alaik
rasanya belum terlambat utk Ain ucapkan selamat thn baru masihi buat kawan2 yg Ain cinta.
masa berlalu tanpa kita sedar.insyaAllah,kalau dipanjangkan umur olehNya,dpt la Ain sambut ulang tahun yg ke24 tahun ni.haha:) dah dewasakah aku??insyaAllah,akan Ain mahirkan diri ini dgn ilmu2 rumah tangga utk kebaikan masa akn dtg.tp pasal urusan rumah tangga tu,biarlah ayh menjalankan tanggungjawabnya.kalau ayh rasa ayh memerlukan menantu,ye sila carikan calon untuk anakmu ini.

tp salahkah Ain memilih?bukan yg hartawan,bukan yg rupawan,bukan kedudukan yg Ain pandangkan.cukup la sekadar seorg lelaki yg boleh menerima keluarga Ain seadanya.yg boleh menjadi imam ketika Ain dijemput Ilahi.yg boleh menguruskan jenazah ayh bila dia pergi(mandi & sambutnya di liang lahad nnt).yg boleh menjadi anak lelaki buat ibu ayh Ain (mereka hanya punya seorg ank lelaki).yg boleh menguruskan family bila Ain tiada lagi.salah ke Ain memilih dlm urusan Ain yg satu ini?

memang susah nak mencari lelaki begini dimasa kini.doa Ain pd Mu Ilahi,qabulkan lah permintaan ku ini.berilah aku menikmati kebahagian di dunia ini walaupun hanya sebentar cuma.

CURANG

written by AbdHalim Ahmad

ku akui ku pencinta sejati
ku berjanji yang Kau selalu ku sayangi
namun Kasih selalu ku bohongi
betapa malunya aku menghadapMu

mencariMu hanya bila ku rindu
mula bersujud hanya bila ku perlu
namun bila Kau beri ku cinta
panggilanMu tak pernah aku dengar

angkunhnya ku pada kejadianMu
merasakan dunia lama milik ku
kan kelukah lidah bersyahadahkan cinta?
bila nafas di hujung nyawa

curangnya ku di setiap nafasku
melupakan aku hanya milikMu
jauhkah syurga dari pandangan
kifarah dosa kini (sakit) ku rasakan