Ramadhan~

Ramadhan dtg lagi. InsyaAllah,inilah Ramadhan yg terakhir buat kita semua.oleh itu,'isi'kanlah Ramadhan pada kali ini sebaik-baiknya.apakah yg dihajatkan, berusahalah kita utk qabulkannya.

Alhamdulillah,Ramadhan kali ini Aien berkesempatan utk menunaikannya bersama keluarga tercinta di Johor Bahru.sgt bahagia rasanya.ye la kan,ada ibu,ayah,adik-beradik,sedara-mara,sepupu-sepapot & semua la.
pada hari Sabtu yg lepas,6 Ramadhan,kami berkesempatan mengadakan majlis berbuka puasa (iftar) bersama2 sedara-mara terdekat di rumah yg permai ini. Mak Eneng, Abah Lan, Mama Cera, Mak Ucu, Cik Din, Abg Mamat, Kak Niza, Abg Rosman & keluarga telah bersama2 kami. bahagia sgt rasanya. mungkin pada org lain, ini hanya satu kebiasaan, tapi pada saya, waktu berkumpul anak2x,cucu2x,cicit2x Mak Melah adalah waktu yg saat membahagiakan. ini kerana ikatan kekeluargaan antara kami sgt rapat.

pada minggu lepas, Ayah bertanya kepada Aien, apakah perasaan Aien ketika menyambut Ramadhan pada tahun lepas di Dublin.hehehheh =] Aien tahu Ayah teringat pada tahun lepas,ketika Aien tiada bersama2x beliau ketika berbuka puasa (ayah rindu Enah kan time tu! >.< )
Alhamdulillah, pengalaman berbuka puasa di tempat org tak byk bezanya dibandingkan berbuka di sini kerana:
1) time tu kami tgh kuliah,so tak fikir sgt pasal Ramadhan
2) keluarga di Kg Lucan byk mengubati hati Aien yg kdg2x 'tewas' dgn perasaan rindu ini
3) Malaysian Hall Dublin juga selalu mengadakan iftar bersama2x kwn2x RCSI, TCD, UCD & sometimes kwn2x dr Galway,Cork juga dtg
disebabkan di atas, perasaan kerinduan pada bumi Johor agak terubat.

di bulan yg penuh barokah ini juga Aien ingin memohon ampun & maaf atas segala keterlanjuran ,dosa, silap yg telah Aien lakukan, sama ada secara sengaja atau pun tidak kepada kalian (esp kepada kwn2x terdekat Aien seperti Liza,Sal,Akhi Muhammad,Akhi Halim *yg dinyatakan ini adalah kwn2x blog Aien*)

*bulan Ramadhan sentiasa mengamit memori yg tersendiri.thn ini merupakan tahun ke9 pemergian emak tercinta, Hjh Ramlah bt Slamat ke sisiNya. semoga emak berbahagia di sana. emak tunggu enah ok. i really miss you mak!

Comments

Popular posts from this blog

Hadiah yg tak ku sangka2x.

zina HATI

Jangan Leka Jaga Iman